Camille - spektakl Kamili Klamut

TEATR POLSKI: Camille – spektakl Kamili Klamut (Sytuacje/Relacje)

Spektakl w ramach Projektu Teatralnego SYTUACJE / RELACJE (pilot) | Organizator: Stowarzyszenie Teatralne Juvenkracja

Jest bestią, zjawiskiem, medium (….) jej wypowiedź jest tak mocna i prawdziwa, że nie może pozostawić nikogo obojętnym. To formalnie szlachetny, wysmakowany wizualnie i uwewnętrzniony emocjonalnie – krzyk. Krzyk kobiety, która swoją osobowością i talentem burzy patriarchalny ład świata, dlatego musi zostać schowana przed oczami ludzi, ubezwłasnowolniona, zakneblowana. Męski świat nie może dopuścić, żeby jedna wyzwolona kobieta zniszczyła mu reputację. Przedstawienie oparte jest na prawdziwej historii Camille Claudel, siostry Paula, dramatopisarza (….) i wieloletniej kochanki Auguste’a Rodina, impresjonistycznego rzeźbiarza-symbolisty.

Niepokorna Camille (…) ostatnie trzy dekady życia spędziła w zamkniętym zakładzie psychiatrycznym. Teraźniejszość miesza się tu z przeszłością, bohaterka Klamut będzie więc miotać się po pracowni, rozbijać swoje rzeźby, będzie pokornie siedzieć na krześle w swojej celi i prosić brata w liście o paczkę żywnościową, będzie oskarżać i przepraszać, wspominać dobre czasy i diagnozować swoją obecną sytuację, będzie kobieca i aseksualna, pełna energii i wyniszczona – ale i tak najbardziej porażający obraz, jaki zostaje przed oczami długo po końcu spektaklu, to jeden detal, niekiedy podkreślany zresztą ostrym punktowym światłem. Dłonie Camille nieustannie chodzą, napędzane rzeźbiarskim przyruchem ugniatania przygotowywanej do pracy gliny. Gliny rzeźbiarka już nie ma, pozostał gest – i przejmująca pustka. Wielka rola, tym większa, im skromniejsza jest w swojej pracy Klamut. Taki teatr, surowy, minimalistyczny, ale w tych ramach dopracowany do ostatniego szczegółu, chciałbym oglądać”. (Adam Karol Drozdowski – fragment recenzji)

OBSADA
Kamila Klamut, Ewa Pasikowska
MUZYKA
Mariana Sadovska
WSPÓŁPRACA REŻYSERSKA
Mariana Sadovska, Carol Brinkmann Ellis, Vivien Wood, Alexandra Kazazou
ŚWIATŁA
Bartosz Radziszewski
SCENOGRAFIA I KOSTIUMY
Bajka Tworek
RZEŹBY WYKONAŁY
Marianna Lisiecka, Magdalena Węgrzyn
PREMIERA
27 lutego 2014, Instytut Grotowskiego
Camille Kamili Klamut to monodram-niemonodram, bo towarzyszy jej w spektaklu (poza kilkoma momentami udziału w akcji głównie jako jako akompaniatorka) Ewa Pasikowska. Klamut, kiedy tylko pojawia się na scenie, gaśnie wszystko poza nią.

Czas trwania: 50 minut

Rezerwacja:
e-mail: stowarzyszenie.juvenkracja@gmail.com
telefonicznie: 501 347402

10|06|2019, g. 19.00

Cena biletu:  15/20 zł

Do nabycia w dniu pokazu w godzinach 17.00 – 19.00

Teatr Polski im. Hieronima Konieczki
Mickiewicza 2

Komentarz