FILHARMONIA POMORSKA: WIECZÓR Z MOZARTEM

 

FILHARMONIA POMORSKA zaprasza na koncert pt. „WIECZÓR Z MOZARTEM”. Takie koncerty nie mają szans spowszednieć. Ten wieczór wypełnią m.in. piękne arie koncertowe Mistrza Amadeusa, które, obok oper, przez całe życie komponował. 

UWAGA!!!

Mamy dla Państwa 3 podwójne zaproszenia. Aby je otrzymać należy:
1. Polubić ten post na Facebooku https://www.facebook.com/taniowmiescie/
2. Udostępnić go na swoim profilu Facebookowym.
Konkurs trwa do poniedziałku 22.05.2017 do godz. 24.00!

Powstały w ten sposób znakomite kompozycje, porywające dramaty muzyczne w małym formacie. Mozart pisał je z myślą o konkretnych śpiewakach, uwzględniając możliwości i właściwości ich głosu. Tak było m.in. z pierwszą miłością kompozytora, wybitną sopranistką Alojzą Weber, znaną z olbrzymiej skali głosu oraz przyjaciółką Józefą Duszek, obdarzoną z kolei nieprzeciętną muzykalnością. Ponadto w programie  Mozartowskie dzieła instrumentalne. Kasacja G-dur KV63 (kasacja, wł. cassazione), jedna z XVIII-w. form muzyki popularnej, przeznaczona do wykonywania na wolnym powietrzu, wieloczęściowa, o charakterze suity, zbliżona do divertimenta i serenady; do wybitnych kompozytorów tej formy w klasycyzmie prócz Mozarta należał też Haydn. Symfonię g-moll KV 550, szybko zaczęto nazywać „Wielką”, przede wszystkim dla odróżnienia od wcześniejszej symfonii w tej tonacji (KV 173).

Jest to jedna z najbardziej burzliwych i mrocznych kompozycji Mozarta, należy jednocześnie do tych najbardziej rozpoznawalnych, a to dzięki specyficznemu tematowi rozpoczynającemu dzieło, który nazwano wyrafinowanie „szloch spoza koronkowej chusteczki”. Gavotte KV 300. Ta forma najbardziej popularna była w muzyce barokowej, obecna w suicie, muzyce baletowej i operowej. W okresie klasycyzmu gawot spotykamy rzadziej, u Mozarta zaistniał jako samodzielna forma instrumentalna.

Arie usłyszymy w interpretacji sopranistki Katarzyny Jaracz – dyplomantki Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w klasie śpiewu solowego Małgorzaty Greli. Swe umiejętności wokalne doskonaliła podczas kursów mistrzowskich u Urszuli Kryger, Mai Nosowskiej, Olgi Pasiecznik i Marka Rzepki. Prowadzi ożywioną działalność koncertową na terenie Polski. W 2012 zadebiutowała na deskach Opery Nova partią Elisetty w „Potajemnym małżeństwie” Cimarosy. Regularnie współpracuje z zespołem muzyki dawnej Illo Tempore. Na podium dyrygenckim stanie szef artystyczny FP – maestro Kai Bumann

Orkiestra Kameralna Capella Bydgostiensis

Kai Bumann dyrygent
Katarzyna Jaracz sopran
Katarzyna Szewczyk prowadzenie 

Wolfgang Amadeusz Mozart (1756 – 1791) 
– Kasacja G-dur KV 63
– Aria koncertowa Nehmt meinen Dank KV 383
– Aria koncertowa Voi avete un cor fedele KV 217
– Gavotte B-dur KV 300
– Aria koncertowa Bella mia fiamma KV 528
– Symfonia g-moll nr 40  KV 550

24/05/2017, g. 19.00

BILETY: OD 20 ZŁ

BILETY DO NABYCIA NA WWW.BILETY24.PL,
W KASIE BILETOWEJ FP
ORAZ W BIURZE PODRÓŻY „WAKACYJNY ŚWIAT”
UL. MAGNUSZEWSKA 8, BYDGOSZCZ TEL. 52 320 52 29

 

FILHARMONIA POMORSKA
Andrzeja Szwalbego 6, Bydgoszcz