Wokalizy srebrnego ekranu

FILHARMONIA POMORSKA | 57. Bydgoski Festiwal Muzyczny – Wokalizy srebrnego ekranu

Kolejny spektakularny projekt Krzysztofa Dobosiewcza – dyrygenta, kompozytora, orkiestratora i aranżera. Zaprasza tym razem do muzycznej podróży, w której królować będą słynne utwory światowego kina.

Prócz tytułowych Wokaliz – Rachmaninowa oraz Kilara (do filmu Dziewiąte wrota Polańskiego), w programie znajdą się popularne tematy z hitów srebrnego ekranu, jak: Gladiator, Prometeusz, Star Wars: Episode 1 czy Ogniem i mieczem i Prowokator. W celu spotęgowania wrażeń melomanów koncertowi towarzyszyć będą wizualizacje na żywo.

Edyta Krzemień Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno – Aktorski Uniwersytetu Muzycznego w Warszawie. Debiutowała rolą Christine w musicalu Upiór w operze (CD) w Teatrze Muzycznym Roma. Inne jej role w musicalach to m.in.: postać Fantyny w Les miserables (złota płyta), Nina w Pilotach (złota płyta) w Teatrze Roma, Joanny w thrillerze Sweeney Todd w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, Kali w Tarzanie w Gliwickim Teatrze Muzycznym, Siostry Marii Robert w Zakonnicy w przebraniu i w monodramie muzycznym Opowieści zimowe (CD) w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Molly w Ghost w Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni. W Teatrze Muzycznym w Łodzi wciela się w rolę Ellen w musicalu Miss Saigon. W widowisku musicalowym Teatru Roma „Ale musicale!” wykonuje główne partie w Małej syrenceLove Never DiesJekyll i Hyde, Les miserablesKotyAladynUpiór w operze. Koncertuje w Filharmoniach w całej Polsce z repertuarem musicalowym a także filmowym (muzyka m.in. Kilara, Komedy, Dębskiego, Preisnera, a także Zimmera czy Hornera). Współpracuje ze Zbigniewem Preisnerem. Nagrała jego utwory na płytę W poszukiwaniu dróg. Nowe i stare kolędy (platynowa płyta). Z kompozycjami Preisnera wystąpiła w Megaron Concert Hall w Atenach a także na Klara Music Festival w Brukseli oraz Haifa Film Festival, wykonując utwory z filmów Krzysztofa Kieślowskiego. Zaśpiewała w spektaklu Z. Preisnera i E. Lipskiej 2016 Dokąd?w NFM we Wrocławiu (DVD), na 29. gali wręczenia Europejskich Nagród Filmowych. W 2015 dostała się do bazy wokalistów Cirque du Soleil. Współpracuje z SDI Media w zespole dubbingowym. Ponadto jest wykładowcą na specjalności: musical w Akademii Muzycznej w Poznaniu.

Joanna Zawartko Ukończyła Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego prof. Agaty Młynarskiej-Klonowskiej. Zadebiutowała w 2013 partią tytułową w Rusałce Dvořáka podczas koncertowego wykonania tej opery w Filharmonii Dolnośląskiej. Rok później rolą Desdemony w Otellu Verdiego rozpoczęła współpracę z Operą Wrocławską. W repertuarze ma również partie Tatiany w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego, tytułową w Halce Moniuszki, Micaëli w Carmen Bizeta, Zemfiry w Aleko Rachmaninowa, Amelii w operze Simone Boccanegra Verdiego, Ortlindy w Walkirii Wagnera i Roksany w Królu Rogerze Szymanowskiego. Jest laureatką międzynarodowych konkursów, m.in.: 49. Konkursu Wokalnego im. Antonína Dvořáka w Karlowych Warach (2014, III miejsce i nagroda specjalna), VI Konkursu Wokalnego im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu (2013, Grand Prix i nagroda specjalna). Bierze udział w międzynarodowych festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą, m.in. w Koszycach (Słowacja), Saaremaa Opera Festival (Estonia). Można ją także usłyszeć w Badisches Staatstheater Karlsruhe (Niemcy), Tiroler Landestheater Innsbruck (Austria), Operze Wrocławskiej, Teatrze Wielkim w Łodzi, Filharmonii Koszyckiej, w krajowych filharmoniach i Narodowym Forum Muzyki. Współpracowała z takimi uznanymi dyrygentami jak m.in.: Marzena Diakun, Seokwon Hong, Jacek Kaspszyk, Ewa Michnik, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Robertas Šervenikas, Daniele Squeo, Jan Ślęk, Johannes Willig, Tadeusz Wojciechowski.

Krzysztof Dobosiewicz wychował się w warszawskiej rodzinie muzycznej. Studiował w stołecznej Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec prof. Zenona Bąkowskiego i prof. Henryka Palulisa, kompozycję u Bogusława Schaeffera oraz dyrygenturę w Akademii Muzycznej Mozarteum w Salzburgu w klasie Waltera Hagengrolla. Od ponad 20 lat mieszka i pracuje w Finlandii, gdzie aktywnie popularyzuje muzykę polską, przy okazji różnorodnych projektów artystycznych. Jako muzyk orkiestrowy pracował pod batutą wielkich dyrygentów oraz solistów takich jak  m.in. Yehudi Menuhin, Jorma Panula, Hannu Lintu, Dima Slobodeniouk (pod batutą którego odbyła się premiera koncertu klarnetowego Dobosiewicza). Występował jako skrzypek solista na estradach fińskich oraz szwedzkich (m.in. Ostgota Blasarsymfoniker, Linkoping). Jest również aktywnym kompozytorem, orkiestratorem i aranżerem. Dyrygował wieloma orkiestrami w Finlandii oraz w Polsce. Równie swobodnie czuje się w muzyce klasycznej, filmowej, elektronicznej, eksperymentalnej improwizacji, jak i jazzie. Jego ambicją jest zaangażowanie odbiorcy na każdej płaszczyźnie odbioru. Sięga w tym celu do elementów teatru i widowiska, odważnie łącząc różne gatunki i nurty. W wielu krajach cieszy się zasłużoną sławą wizjonera i innowatora. W 2019 otrzymał i nagrodę za muzykę do opery dla dzieci i młodzieży Salija. Konkurs, rozpisany z okazji 100-lecia ZAIKS-u, został zorganizowany przez Stowarzysze­nie Autorów ZAIKS i Teatr Wielki – Opera Narodowa.

Jacek Kabziński VJ, fotograf, grafik, pracownik kultury. Fan dadaizmu i filmu eksperymentalnego. Tworzy na żywo wizualizacje ‚found footage’ – zmiksowane z wycinków i strzępów materiału zaczerpniętego z filmów, animacji, teledysków i wszelkiego rodzaju przekazu wizualnego. Współtwórca audowizualnego projektu Kino Zremiksowane. Współpracował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus oraz z wieloma artystami sceny elektronicznej.

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej
Krzysztof Dobosiewicz
 dyrygent
Joanna Zawartko sopran
Edyta Krzemień śpiew
Jacek Kabziński – VJ

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) 
Uwertura z opery Wesele Figara (wykorzystana w filmie Uciekająca panna młoda, reż.  Garry Marshall)    
Georg Friedrich Händel (1685-1759) 
Aria Lascia ch’io pianga z opery Rinaldo (wykorzystana w filmie Farinelli: ostatni kastrat, reż. Gérard Corbiau)                                     
Pietro Mascagni (1863-1945) 
Intermezzo z opery Rycerskość wieśniacza (wykorzystane w filmie Ojciec chrzestny, reż. Francis Ford Coppola)                                         
Giacomo Puccini (1858-1924) 
Aria O mio babbino caro z opery Gianni Schicchi (wykorzystana w filmie Kapitan Corelli, reż. John Madden)                                         
Gabriel Fauré (1845-1924)
In paradisum z Requiem op. 48 (wykorzystane w filmie  Psychopata, reż. Jon Amiel)                         
Wojciech Kilar (1932-2013) 
Wokaliza z filmu Dziewiąte wrota (reż. Roman Polański)                                   
Krzesimir Dębski (*1953) 
Pieśń Heleny z filmu Ogniem i mieczem (reż.  Jerzy Hoffman)                           
Gustav Mahler (1860-1911) 
Adagietto z V Symfonii (wykorzystane w filmie Śmierć w Wenecji, reż. Luchino Visconti)                   
Siergiej Rachmaninow (1873-1943) 
Wokaliza op. 34 nr 14 (wykorzystana w filmie Głos stepu, reż. Gérard Depardieu, Yermek Shinarbayev)                                                     
Heitor Villa-Lobos (1887-1959) 
Bachianas brasileiras nr 5 (wykorzystane w filmie Pięćdziesiąt twarzy Greya, reż. Sam Taylor-Johnson)     
Dmitrij Szostakowicz (1906-1975) 
Walc nr 2 (wykorzystany w filmie Oczy szeroko zamknięte, reż. Stanley Kubrick)                                 
Michał Lorenc (*1955) 
Ave Maria z filmu Prowokator (reż. Krzysztof Lang), Taniec Eleny temat z filmu Bandyta (reż. Maciej Dejczer)                                              
Giacinto Scelsi (1905-1988) 
Uaxuctum (fragmenty, wykorzystane w filmie Wyspa tajemnic, reż. Martin Scorsese)
Léo Delibes (1836-1891) 
Duet Flower z opery Lakmé  (wykorzystany w filmie Moje wielkie greckie wesele, reż. Joel Zwick)
Hans Zimmer (*1957) / Lisa Gerrard (*1961) 
Now We Are Free z filmu Gladiator                                                 
Fryderyk Chopin  (1810-1849) 
Preludium Des-dur op. 28 nr 15 (wykorzystane w filmie Prometeusz, reż. Ridley Scott)                                                         
György Ligeti (1923-2006) 
Lux aeterna (wykorzystano w filmie 2001: Odyseja kosmiczna, reż. Stanley Kubrick)                                                              
John Williams (*1932) 
Duel of fhe Fates z filmu Gwiezdne wojny, część I: Mroczne widmo (reż. George Lucas)

27|09|2019 r., g. 19.00

BILETY: OD 40 ZŁ

BILETY DO NABYCIA NA WWW.BILETY24.PL,
w kasie biletowej FP
oraz w Biurze Podróży „Wakacyjny świat” ul. Magnuszewska 8, Bydgoszcz tel. 52 320 52 29

 

FILHARMONIA POMORSKA
Andrzeja Szwalbego 6, Bydgoszcz