FILHARMONIA POMORSKA | 57. Bydgoski Festiwal Muzyczny – MONIUSZKO 2019 – kantaty Milda i Nijoła

W 2019 obchodzimy 200. rocznicę urodzin Stanisława Moniuszki, ojca polskiej opery narodowej. Swoje kantaty traktował jako dzieła sceniczne: posiadały instrumentalny wstęp oraz typowe dla opery partie chóralne i solowe. Na festiwalowej estradzie będziemy gościć znakomitych artystów.

UWAGA!!!

Mamy dla Państwa 1 podwójne zaproszenie na koncert  25.09.2019 r. g. 19.00. 🙂  Uwaga!!! Aby otrzymać zaproszenia należy polubić post i umieścić komentarz na Facebooku https://www.facebook.com/taniowmiescie/. Na zgłoszenia czekamy do poniedziałku 23.09.2019 do godz. 22.00.

Całą swą twórczość kompozytor poświęcił na „krzepienie serc” zniewolonych przez zaborców rodaków. Prócz oper, operetek, muzyki teatralnej, pieśni artystycznej komponował także kantaty. Moniuszko twierdził, że pragnie pielęgnować kantatę, ponieważ można „włożyć w nią każdą treść”. Napisał kilka wspaniałych dzieł. Są to obok Mildy Nijoły – Widma (wg II cz. Dziadów Mickiewicza) i Sonety krymskie (sł. Mickiewicz). 

Łukasz Borowicz od 2006 pierwszy dyrygent gościnny Orkiestry Filharmonii Poznańskiej. Studiował w klasie Bogusława Madeya w Akademii Muzycznej w Warszawie, tam też uzyskał tytuł doktora w dziedzinie dyrygentury pod kierunkiem Antoniego Wita. W latach 2007-2015 pełnił funkcję dyrektora artystycznego Polskiej Orkiestry Radiowej. W 2008 został wyróżniony Paszportem Polityki, w 2011 – nagrodą Koryfeusz Muzyki Polskiej, w 2013 – Nagrodą im. Cypriana Kamila Norwida, a w 2014– nagrodą Tansman za wybitną indywidualność muzyczną. Jako dyrygent operowy zadebiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie Don Giovannim  Mozarta, a od tego czasu poprowadził tam ponad 130 przedstawień operowych i baletowych. Ponadto dyrygował przedstawieniami w Operze Krakowskiej, Teatrze Wielkim w Łodzi, Operze ABAO w Bilbao. Prowadził także koncerty na festiwalach w Pesaro oraz w Szlezwiku-Holsztynie. Dyrygował wieloma orkiestrami w tym m.in.: Royal Philharmonic Orchestra, Konzerthausorchester Berlin, MDR Sinfonieorchester Leipzig, London Philharmonic Orchestra, BBC Scottish Symphony Orchestra, Los Angeles Philharmonic i większością polskich orkiestr symfonicznych. W październiku 2018 poprowadził spektakl Hugenoci Meyerbeera w Opéra Bastille, stając się pierwszym polskim dyrygentem w historii Opery Paryskiej. Dyskografia Łukasza Borowicza liczy 85 albumów. Komplet dzieł symfonicznych Andrzeja Panufnika z Polską Orkiestrą Radiową oraz Konzerthausorchester Berlin nagrany pod jego batutą dla wytwórni cpo został uhonorowany Special Achievement Award ICMA 2015. Płyta Piotra Beczały Heart’s Delight, nagrana z Royal Philharmonic Orchestra pod dyrekcją Łukasza Borowicza dla wytwórni Deutsche Grammophon, uzyskała w Polsce status Złotej Płyty. Płyta Gwiazdy Światowych Scen Operowych: Ewa Podleś z Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej – live (zarejestrowana w Poznaniu podczas koncertu pod jego batutą) została w 2015 wyróżniona przez francuską Académie du Disque Lyrique nagrodą L’Orphée d’Or. W 2015 z Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej, nagrał Oratorium 966.pl Jacka Sykulskiego, a w 2016 – dokonał pierwszego światowego nagrania CD Quo vadis Nowowiejskiego (wydana w 2017, cpo), a w 2018 zdobyło International Classical Music Award ICMA 2018.Ostatnio zrealizowane nagrania to opera Djamileh Bizeta (DUX) oraz I i II Symfonia Nowowiejskiego (DUX). 

Wioletta Chodowicz najdobitniej o jej talencie świadczą słowa uzasadniające przyznanie jej w 2010 Paszportu Polityki: za wstrząsającą kreację Katii Kabanovej (…), za fenomenalną technikę wokalną, wybitny talent aktorski, doskonałe wyczucie tekstu i prawdę sceniczną. Wcześniej, w sezonie 2005/2006, za osiągnięcia artystyczne otrzymała Wrocławską Nagrodę Muzyczną w kategorii „osobowość twórcza”.Jest absolwentką wrocławskiej Akademii Muzycznej. Zadebiutowała w 2002 na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu jako Hrabina w Weselu Figara Mozarta. W latach 2003-2008 jako solistka Opery Wrocławskiej kreowała na jej scenie główne role. Od 2004 związana jest również z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie. Występowała też na scenach teatrów europejskich, w tym m.in. Narodni Divadlo w Pradze, Welsh National Opera w Cardiff, Glyndebourne Opera, a także gościła na scenie Israeli Opera w Tel Awiwie. Artystka jest też gościem wielu prestiżowych festiwali muzycznych, takich jak: Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena w Warszawie, Musica Polonica Nova we Wrocławiu czy Cervantino Festival w Guanajuato (Meksyk). Śpiewała główne partie sopranowe w koncertowych wykonaniach Marii Statkowskiego, Giovanny d’Arco Verdiego, Zamku na Czorsztynie Kurpińskiego, Requiem Faurégo, IX Symfonii Beethovena, Te Deum Brucknera, Requiem Verdiego, III Symfonii Pieśń o nocy Szymanowskiego, III Symfonii Pieśni żałosnych Góreckiego, Das klagende Lied oraz II i VIII Symfonii Mahlera, Vier letzte Lieder R. Straussa, a także dzieł Pendereckiego: Polskie RequiemTe Deum, Strofy oraz Pieśni zadumy i nostalgii. Artystka ma w dorobku liczne nagrania płytowe.

Maria Jaskulska-Chrenowicz jest absolwentką Akademii Muzycznej w Poznaniu, w klasie śpiewu solowego dr Barbary Kubiak. Ukończyła również studia licencjackie w zakresie gry na wiolonczeli w klasie prof. Stanisława Pokorskiego oraz Podyplomowe Studia Muzykoterapii na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Brała udział w kursach mistrzowskich w kraju i za granicą, prowadzonych m.in. przez Evę Blahovą, Cheryl Studer, Elżbietę Towarnicką, Włodzimierza Zalewskiego czy Barbarę Kubiak. Zadebiutowała rolą Drugiej Damy w Czarodziejskim flecie Mozarta w Teatrze Polskim w Poznaniu. W przedstawieniu tym wystąpiła również w Operze Nova w Bydgoszczy w ramach Bydgoskiego Festiwalu Operowego. Wzięła też udział w realizacji opery Wesele Figara Mozarta na deskach Teatru Wielkiego w Poznaniu jako Cherubin. W 2015 wystąpiła podczas Gali Operowej w ramach 61. Festiwalu Splitsko Ljeto w Chorwacji. Jako solistka występowała m.in. z orkiestrami filharmonii: Poznańskiej i Koszalińskiej, z Płocką Orkiestrą Symfoniczną, a także z orkiestrą barokową Accademia dell’Arcadia, śpiewając partie solowe m.in. w Requiem oraz Mszy koronacyjnej Mozarta. Brała udział w wykonaniach koncertowych takich oper jak: Alceste Händla podczas II Festiwalu Händlowskiego w Poznaniu czy Mieszczanin szlachcicemLully’ego w ramach cyklu Koncertów Ratuszowych w Poznaniu. Współpracowała także z orkiestrą kameralną L’Autunno, z którą kilkukrotnie wykonywała Stabat Mater Pergolesiego. Uczestniczyła także w takich festiwalach jak Muzyki Pasyjnej i Paschalnej i Schumann Festwoche w Lipsku, ponadto prowadzi ożywioną działalność koncertową, wykonując monograficzne recitale arie i pieśni związane m.in. z obchodami 100-lecia niepodległości Polski oraz w z Rokiem Stanisława Moniuszki.

Ewa Wolak artystka obdarzona jest głosem (kontralt)o niezwykłej, ciemnej barwie, bardzo dużej skali, a także biegłości, co umożliwia jej wykonywanie bardzo różnorodnego repertuaru – od muzyki dawnej po współczesną. Jej repertuar obejmuje pierwszoplanowe partie operowe, utwory oratoryjne, a także pieśni. Zaliczana jest przez światowych krytyków muzycznych do grona najwybitniejszych współczesnych głosów kontraltowych. Jej wirtuozowska kreacja partii Fidès w operze Prorok Meyerbeera została owacyjnie przyjęta przez melomanów oraz międzynarodowych krytyków muzycznych. Jest absolwentką krakowskiej Akademii Muzycznej. Ukończyła także – jako stypendystka Deutscher Akademischer Austauschdienst – studia podyplomowe w Hochschule für Musik w Karlsruhe oraz studia operowe w Institut für Theater und Musik tej uczelni. Swoje umiejętności wokalne i sceniczne rozwijała też w Studio Operowym przy Badisches Staatstheater w Karlsruhe. Jest laureatką m.in. Grand Prix Maria Callas w Atenach oraz Internationale Vocal Competition w ‘s-Hertogenbosch (Holandia). Za swoje osiągnięcia artystyczne została uhonorowana Europejską Nagrodą w Dziedzinie Kultury, a w 2011 przyznawany w Niemczech prestiżowy tytuł Kammersängerin. W repertuarze posiada liczne partie m.in. oper Saint-Saënsa, Bizeta, Meyerbeera, Wagnera, Verdiego, Czajkowskiego, Rossiniego, Glinki. Jest także odtwórczynią czołowych partii w operach Händla. Śpiewaczka współpracuje m.in. z Deutsche Oper i Komische Oper w Berlinie, Nationaltheater Mannheim, Badisches Staatstheater Karlsruhe, operami w Helsinkach, Malmö, Montpellier, Tuluzie i Trieście oraz Theater an der Wien. Koncertuje z renomowanymi orkiestrami europejskimi pod batutą takich dyrygentów jak m. in.: Antoni Wit, Marco Armiliato, sir Simon Rattle, Donald Runnicles, Andris Nelson, Philippe Herreweghe, Łukasz Borowicz, Helmuth Rilling, Paul McCreesh, Ingo Metzmacher, Krzysztof Penderecki, Jacek Kaspszyk, Marc Minkowski. Artystka uczestniczy w renomowanych międzynarodowych festiwalach muzycznych, a także koncertuje poza Europą – w Izraelu, Korei Południowej, Japonii i USA. Zajmuje się również pedagogiką – prowadzi klasy w krakowskiej Akademii Muzycznej oraz w Hochschule für Musik Hanns Eisler w Berlinie, w której w 2016 otrzymała tytuł profesora.

Sylwester Smulczyński artysta jest absolwentem Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi, w klasie prof. Piotra Micińskiego. Już podczas studiów uczestniczył w międzynarodowym projekcie Opera Island w Norwegii śpiewając w Traviacie Verdiego, w reżyserii Jonathana Millera. Jako student zadebiutował również partią Hrabiego Almavivy w Cyruliku sewilskim Rossiniego, odbywając tournée po Europie z zespołem Teatru Muzycznego w Lublinie. Warsztat wokalny doskonalił także na kursie interpretacji muzyki barokowej prowadzonym przez Paula Esswooda we Florencji. W latach 2006-2017 był solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, z którą występował na scenach europejskich teatrów operowych, np. w Niemczech, Szwajcarii, Francji i Hiszpanii. W dorobku artystycznym ma nagrania dla Polskiego Radia, Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina oraz innych instytucji kulturalnych. Od 2017 jest solistą Polskiej Opery Królewskiej. Uczestniczył w festiwalach muzycznych, w tym w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, Sądeckim Festiwalu Muzycznym Iubilaei CantusMiędzynarodowym Festiwalu Muzyki Wokalnej Viva il canto, Międzynarodowym Festiwalu Chopin w barwach jesieni. Do jego najważniejszych kreacji scenicznych zaliczyć można wiodące postaci w operach Mozartowskich, ponadto w repertuarze posiada liczne partie solowe w dziełach Rossiniego, Donizettiego, Verdiego, Brittena oraz Strawińskiego. Z powodzeniem wykonuje również muzykę oratoryjno–kantatową Bacha, Händla, Haydna, Mozarta czy Rossiniego, a także szeroko pojętą lirykę wokalną. Występował pod batutą takich dyrygentów, jak Christopher Hogwood, Charles Olivieri-Munroe, Helmuth Rilling, Marc Soustrot, Lucas Vis, Marco Vitale. Pracował również z wieloma wybitnymi reżyserami, wśród których znaleźli się Natalia Babińska, Tomasz Konina, Jonathan Miller, Walter Neiva, Maciej Prus, Jitka Stokalska, Marek Weiss.

Robert Gierlach bas – baryton. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Warszawie, w klasie prof. Kazimierza Pustelaka. Jeszcze jako student rozpoczął współpracę z Warszawską Operą Kameralną tytułowymi rolami w Weselu Figara Don Giovannim Mozarta, a także występował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, śpiewając w Cyruliku sewilskim Rossiniego (Don Basilio). Z zespołami tych teatrów odbył liczne podróże m.in. do Hiszpanii, Francji, Niemiec, Belgii, Szwajcarii i Japonii. Występuje na prestiżowych scenach operowych i estradach koncertowych Europy, Ameryki Północnej i Japonii. Śpiewał m. in. w takich włoskich teatrach jak: Teatro La Fenice w Wenecji, Teatro Filarmonico w Weronie, Teatro Comunale w Bolonii, Teatro dell’Opera w Rzymie, Teatro dell’Maggio Musicale we Florencji, Teatro Giuseppe Verdi w Trieście, Teatro alla Scala w Mediolanie, a także we francuskich teatrach operowych m.in. w Nicei i Marsylii oraz w Théâtre des Champs-Élysées w Paryżu. W USA występował w operach w Detroit, Baltimore, a także w New York City Opera i w Carnegie Hall w Nowym Jorku oraz w Grand Opera w Miami. Śpiewał także w Nico Theatre w Cape Town oraz Grand Théâtre w Genewie. Występował również ze słynnymi orkiestrami: Berliner Philharmoniker i Wiener Philharmoniker. Prowadzi także bogatą działalność koncertową występując z takimi zespołami jak: Orkiestra Filharmonii Narodowej, Sinfonia Varsovia, Orchestre National de France, I Solisti Veneti, City of Birmingham Orchestra, Rundfunk Sinfonieorchester Berlin, Dresdner Rundfunk Orchester, NHK Tokio Orchestra oraz biorąc udział w wielu festiwalach muzycznych (npWratislavia CantansSalzburger Festspiele, BBC Proms (Royal Albert Hall), Berliner Festwoche i Schleswig-Holstein Musik Festival). Artysta współpracował z wieloma wybitnymi dyrygentami i reżyserami operowymi, takimi jak: Sir Simon Rattle, Sir Yehudi Menuhin, Nello Santi, Charles Dutoit, Jeffrey Tate, Rafael Frǘbeck de Burgos, Claudio Scimone, Michele Plasson, Vladimir Jurowski, Gianluigi Gelmetti, Daniele Gatti, Christiann Thielemann, Jan Krenz, Kazimierz Kord, Jerzy Maksymiuk, Peter Stein czy Luca Ronconi.

Orkiestra Filharmonii Poznańskiej podczas inauguracyjnego koncertu, 10 listopada 1947 Orkiestra wystąpiła pod batutą swojego pierwszego dyrygenta – Stanisława Wisłockiego. Od tego czasu orkiestrę prowadzili kolejno: Stanisław Wisłocki, Jerzy Katlewicz, Robert Satanowski, Witold Krzemieński, Zdzisław Szostak, Renard Czajkowski, Wojciech Rajski, Wojciech Michniewski, Andrzej Borejko, Mirosław Jacek Błaszczyk, José Maria Florêncio, Grzegorz Nowak. Z początkiem sezonu artystycznego 2007/2008 dyrygentem-szefem Orkiestry Filharmonii Poznańskiej został Marek Pijarowski. Pierwszym dyrygentem gościnnym zespołu jest Łukasz Borowicz. Orkiestra Filharmonii Poznańskiej należy do grona najbardziej znanych i cenionych polskich orkiestr symfonicznych. Występuje w najważniejszych ośrodkach muzycznych w kraju i poza jego granicami. Zespół koncertował prawie we wszystkich krajach Europy. Uczestniczył w wielu znaczących zagranicznych festiwalach muzycznych. Orkiestra towarzyszyła uczestnikom pierwszego powojennego Konkursu Chopinowskiego w Warszawie, a od 1952 akompaniuje finalistom Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. Z zespołem występowali światowej sławy dyrygenci, m.in.: Hermann Abendroth, Walerian Bierdiajew, Henryk Czyż, János Ferencsik, Reinhard Goebel, Paul McCreesh, Rafael Payare, Jérémie Rhorer, Witold Rowicki, Ainārs Rubiķis, Jerzy Semkow, Stanisław Skrowaczewski, Antoni Wit, Carlo Zecchi oraz soliści, jak np.: Piotr Anderszewski, Martha Argerich, Piotr Beczała, Rafał Blechacz, Gábor Boldoczki, Pavol Breslik, Sarah Chang, Andrzej Dobber, Helen Donath, Wojciech Drabowicz, Franco Fagioli. Orkiestra ma w dorobku nagrania z muzyką symfoniczną, operową i baletową dla radia, telewizji oraz na płyty CD (nagrania dla Sony Classical, Polmusic, Wichtel Records, Polskie Nagrania, Muza, Largo Records, Dux, CD Accord, Naxos). W 2015 płyta Gwiazdy Światowych Scen Operowych: Ewa Podleś z Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej – live (zarejestrowana w Poznaniu podczas koncertu pod batutą Łukasza Borowicza) została w wyróżniona przez francuską Académie du Disque Lyrique nagrodą L’Orphée d’Or (Złotego Orfeusza). W 2016 Orkiestra Filharmonii Poznańskiej (wraz z Chórem Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz solistami: Wiolettą Chodowicz, Robertem Gierlachem i Wojtkiem Gierlachem, pod dyrekcją Łukasza Borowicza) dokonała pierwszego światowego nagrania płytowego Quo vadis Nowowiejskiego. Dwupłytowy album z tym nagraniem, wydany w 2017 przez znaną niemiecką wytwórnię cpo, w 2018 zdobył jedną z najbardziej prestiżowych nagród płytowych świata – International Classical Music Awards (ICMA 2018). 

Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej Europejskiego Centrum Sztuki w Białymstoku powstał w marcu 2006 z inicjatywy prof. Violetty Bieleckiej, obecnie kierującej zespołem oraz Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, ówczesnego dyrektora Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. Zespół, uznawany za jeden z najlepszych chórów w Polsce, ma w swoim repertuarze wykonania koncertowe oper Bizeta, Moniuszki, Pucciniego, Verdiego, a także największe dzieła muzyki sakralnej różnych epok oraz utwory kompozytorów współczesnych – m. in. Pendereckiego, Moryta, P. Łukaszewskiego, Bembinowa. Chór koncertuje w kraju i za granicą, m.in. w Belgii, Białorusi, Litwie, Mołdawii, Rumunii, Ukrainie. Bierze udział w najbardziej prestiżowych festiwalach, współpracuje z Polską Orkiestrą Radiową, Sinfonią Varsovią, Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej. W 2008 podczas koncertu inaugurującego Rok Jubileuszowy 75-lecia urodzin Krzysztofa Pendereckiego, chór wykonał VIII Symfonię Pieśni przemijania, a także brał udział w Festiwalu Krzysztofa Pendereckiego, wykonując Siedem bram Jerozolimy, pod kierunkiem kompozytora. Muzyka nagrana podczas tego wydarzenia stała się ścieżką dźwiękową filmu o tym samym tytule, który miał swoją światową premierę na MIDEM 2009. Chór dokonał wielu nagrań – m. in. Sacred Music z kompozycjami P. Łukaszewskiego (nagroda Fryderyk, 2008), Pieśni kurpiowskie Szymanowskiego, utwory Moryta, Góreckiego (nagroda Fryderyk 2009), kantaty Stojowskiego: Modlitwa za Polskę i Wiosna z towarzyszeniem Orkiestry Opery i Filharmonii Podlaskiej pod batutą Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego (nagroda magazynu „Gramophone). Zespół wziął także udział w rejestracji radiowej oratorium Nowowiejskiego Znalezienie Krzyża Świętego z towarzyszeniem Polskiej Orkiestry Radiowej pod dyrekcją Andrzeja Straszyńskiego. Za album Quo vadis Nowowiejskiego, nagrany z Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej oraz Wiolettą Chodowicz – sopran, Robertem Gierlachem – baryton, Wojtkiem Gierlachem – bas i Sławomirem Kamińskim – organy, pod batutą Łukasza Borowicza, został laureatem jednej z najbardziej prestiżowych nagród płytowych świata ICMA 2018 (International Classical Music Award). 

Violetta Bielecka studiowała pod kierunkiem Ryszarda Zimaka i Józefa Boka w Akademii Muzycznej w Warszawie, którą ukończyła z wyróżnieniem. Jest założycielką, a w latach 1998-2006 pełniła także funkcję dyrygenta, Białostockiego Chóru Kameralnego Cantica Cantamus, działającego przy Operze i Filharmonii Podlaskiej. Wraz z zespołem koncertowała w kraju i za granicą (Niemcy, Francja), zdobyła wiele nagród (m.in. Grand Prix – Srebrną Lutnię im. Jerzego Libana z Legnicy, nagrodę Fundacji Kultury Gaude Mater w Częstochowie za najlepsze wykonanie utworu sakralnego, I nagrodę i Złoty Medal na 32. Międzynarodowym Festiwalu Pieśni Chóralnej w Międzyzdrojach) oraz nagrała pięć płyt CD. W 2006 z inicjatywy Violetty Bieleckiej oraz Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, dyrektora naczelnego i artystycznego Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, powstał Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej, w którym artystka sprawuje obowiązki dyrygenta i kierownika artystycznego. Wraz z zespołem otrzymała statuetkę Fryderyka 2009 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku za album Górecki, Moryto, Szymanowski – Pieśni kurpiowskie. Jest profesorem zwyczajnym na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku. Zainicjowała oraz zorganizowała w białostockiej uczelni trzy Konkursy Młodych Chórmistrzów. Wykształciła wielu chórmistrzów, wokalistów chóralnych, a także śpiewaków solowych. Od 1995 jest prezesem Stowarzyszenia Miłośników Muzyki Chóralnej Cantica Cantamus oraz organizatorem Międzynarodowych Warsztatów Młodzieży Polskiej i Polonijnej. Od 2000 sprawuje obowiązki dyrektora artystycznego Międzynarodowego Podlaskiego Festiwalu Łapskie Te Deum. Jako członek jury uczestniczy w festiwalach i konkursach chóralnych w kraju oraz za granicą. Za swą działalność artystyczną Violetta Bielecka otrzymała wiele nagród i wyróżnień, w tym m.in. Srebrny Medal Zasłużony Kulturze – Gloria Artis oraz Złoty Medal za Długoletnią Służbę, nadany przez Prezydenta RP. W 2013 odebrała w Poznaniu nagrodę im. Jerzego Kurczewskiego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie chóralistyki i propagowanie muzyki polskiej. Więcej>>

Elżbieta Szczurko teoretyk muzyki, pedagog, dr hab. sztuki. Jest absolwentką Wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (dyplom z wyróżnieniem) oraz Studium Doktoranckiego w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Doktoryzowała się w 2007 w Akademii Muzycznej w Krakowie Od 2017 pracuje w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy na stanowisku profesora nadzwyczajnego. W latach 2008-2012 pełniła funkcję prodziekana Wydziału Kompozycji, Teorii Muzyki i Reżyserii Dźwięku. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zagadnień związanych z historią i teorią muzyki XX i XXI wieku oraz kulturą muzyczną Torunia. Wygłasza prelekcje do koncertów muzyki klasycznej organizowanych przez regionalne instytucje kulturalne.

Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej
Europejskiego Centrum Sztuki w Białymstoku
Łukasz Borowicz 
 dyrygent
Wioletta Chodowicz  sopran I  
Maria Jaskulska-Chrenowicz  sopran II 
Ewa Wolak  alt
Sylwester Smulczyński  tenor  
Robert Gierlach baryton
Violetta Bielecka  przygotowanie chóru
Elżbieta Szczurko prowadzenie

Stanisław Moniuszko (1819 – 1872)
– „Milda”- kantata mitologiczna na głosy solo, chór mieszany i orkiestrę
-„Nijoła”- kantata na głosy solo, chór mieszany i orkiestrę

25|09|2019 r., g. 19.00

BILETY: OD 20 ZŁ

BILETY DO NABYCIA NA WWW.BILETY24.PL,
w kasie biletowej FP
oraz w Biurze Podróży „Wakacyjny świat” ul. Magnuszewska 8, Bydgoszcz tel. 52 320 52 29

 

FILHARMONIA POMORSKA
Andrzeja Szwalbego 6, Bydgoszcz